Castle Rock Tomaat

Plaats reactie
Itoero

Castle Rock Tomaat

Bericht door Itoero » di 04 feb 2014, 17:47

Ik heb als cadeautje bij een bestelling een Castle Rock tomaat gekregen.
Heeft er iemand hier info over?

Luc

Re: Castle Rock Tomaat

Bericht door Luc » wo 05 feb 2014, 12:18

Ik heb er nog nooit van gehoord maar vond deze info :

http://www.alwaysreadystore.com/product ... s-heirloom

Asti

Bericht door Asti » do 13 feb 2014, 18:17

Itoero schreef:Ik heb als cadeautje bij een bestelling een Castle Rock tomaat gekregen.
Heeft er iemand hier info over?
Ik ook! Zelfde site vermoed ik ;) Ze verkopen ze niet regulier daar dus verder ook geen info op de website. Kan er zelf ook erg weinig over vinden... bij mij piept de eerste wel al boven de grond uit. Topicje over de mijne hier: viewtopic.php?f=41

Ben benieuwd hoe ze bij jou gaan groeien!

Luc

Bericht door Luc » do 13 feb 2014, 20:30

Van welke site hebben jullie die 'Castle Rock' ?
Misschien van de link die ik enkele berichten hoger plaatste ?

Asti

Bericht door Asti » do 13 feb 2014, 20:45

Ik via een nederlandse website, weet niet of ik de link mag plaatsen of is dat reclame?

De zaadjes zijn er niet te koop, maar ik kon bij een bestelling kiezen uit een aantal gratis opties, soort van kadootje, en heb deze gekozen.

Itoero

Bericht door Itoero » do 13 feb 2014, 21:56

Ik heb ze via 123zaden gekregen.
123zaden heeft me verteld dat ze zaadjes van de CastleRock hadden gekregen om weg te geven.
Ze hebben er ook weinig info over en gaan de CastleRock dit jaar zelf zaaien.

Ik ga ze zeker zaaien, ik heb nog nooit een grotere struiktomaat gekweekt, ik ben benieuwd :)

Luc

Bericht door Luc » do 13 feb 2014, 23:25

Asti schreef:Ik via een nederlandse website, weet niet of ik de link mag plaatsen of is dat reclame?

De zaadjes zijn er niet te koop, maar ik kon bij een bestelling kiezen uit een aantal gratis opties, soort van kadootje, en heb deze gekozen.
Ik denk niet dat het reclame maken is, maar ik heb hier niks te zeggen. :)
Ik hou het eerder op informatie ! ;)

Asti

Bericht door Asti » vr 14 feb 2014, 12:20

Luc schreef:Ik denk niet dat het reclame maken is, maar ik heb hier niks te zeggen. :)
Ik hou het eerder op informatie ! ;)
Heh Itoero was me al voor... die van mij komen ook van 123zaden.nl af.
Itoero schreef:123zaden heeft me verteld dat ze zaadjes van de CastleRock hadden gekregen om weg te geven.
Ze hebben er ook weinig info over en gaan de CastleRock dit jaar zelf zaaien.
Hm ik vind het zo maf dat er op internet ook weinig over te vinden lijkt te zijn... zeker als het een heirloom is dan zou je denken dat er wel genoeg over te vinden is. Ben benieuwd, wanneer ga jij ze zaaien? Volgens de verpakking mocht het al nu binnen, hoop dat het lukt ook inderdaad en dat ik niet met allemaal lange slappe sprieten eindig...

Asti

Bericht door Asti » vr 14 mar 2014, 13:05

Ik was nog een beetje aan het zoeken naar informatie over deze tomaat en ik kom deze site tegen: http://davesgarden.com/guides/pf/go/31262/

Hier staat dat "Seed Collecting: N/A: plant does not set seed, flowers are sterile, or plants will not come true from seed" ... met andere woorden het is geen zaadvaste plant?

Ik weet ook eigenlijk niet zo goed het verschil tussen zaadvast en heirloom. Ik dacht dat heirlooms 'oude rassen' waren (en dus altijd zaadvast?) maar hoewel je bijvoorbeeld best veel kan vinden over de Black Krim vind ik over deze juist weinig, terwijl je zou denken dat een oud ras al wel veel informatie heeft.

Op deze site staat ook nog wat informatie: http://www.nascoseed.com/index.php/tomato/op-tomato
Bij Castle Rock staat er achter "V, F1, F2, Asc"... voor zover ik weet heeft dat met zuiverheid te maken, maar ik dacht dat heirlooms gewoon de 'originele' variatie zijn en dat alles wat daar van afgeleid zou zijn middels selectieve kweek niet meer 'heirloom' heet? Overigens omschrijft deze site de vrucht als 'appelvormig' en de andere 'pruimvormig'.

Als complete beginner vind ik het allemaal ingewikkeld :|

Iemand hier met het geduld om mij wat duidelijkheid te bieden over bovenstaande? Ik vind het zo leuk om precies te weten wat ik heb groeien :mrgreen:

Plaats reactie