Eli & Elm Whitney Collection Katoenen Lakens Recensie

Eli & Elms Whitney Collection katoenen lakens zijn een mix van katoen, lyocell en paraffine – iets wat je niet ziet in een gewone set lakens. Paraffine maakt deel uit van de geavanceerde Phase Change Material (PCM) -technologieën van het merk , die worden gebruikt om de lichaamstemperatuur te reguleren en mensen te helpen de hele nacht koel te slapen.

Dus hoe stapelen de lakens zich op na onze inspectie? Bekijk het allemaal hieronder.

MATRASVERKLARING

Eli & Elm Whitney Collection katoenen lakens Eli & Elm Whitney Collection katoenen lakens

De katoenen lakens uit de Whitney-collectie van Eli & Elm zijn gemaakt van katoen, lyocell en ook een faseveranderingsmateriaal dat helpt om iemands lichaamstemperatuur gedurende de avond te moduleren .

Belangrijkste Kenmerken:

  • 70% katoen, 20% Lyocell (synthetische vezel), 10% linolzuur
  • 400 thread count, langstapelige katoen met satijnbinding
  • Phase Change Material (PCM): Deze temperatuurregulerende technologie is verwerkt in een zeer zacht katoenen laken met lange nietjes. De lakens reageren gedurende de nacht op temperatuurschommelingen door warmte op te nemen en af te geven (bepaald door de omgeving)
  • Geschikt voor matrassen tot 38 cm diep
  • Wordt alleen in de kleur wit geleverd
  • Queen-, King- en California King-maten
  • voor Queen tegen de volle prijs
  • 45 dagen retourbeleid

Wie Maakt Ze?

Deze katoenen lakens worden geproduceerd door beddengoedfabrikant Eli & Elm en het bedrijf zegt dat de lakens zijn gemaakt van 400 thread count langstapelige katoen en uniek materiaal met faseverandering. Vanwege deze stof beweert de fabrikant dat de Eli & Elm-katoenset het meest geavanceerde laken is dat op de markt verkrijgbaar is.

Naast deze lakens maakt Eli & Elm ook bamboe lakens en twee kussens, waaronder een speciaal voor zijslapers.

Bladverzorging

Onderhoudsinstructies van het merk zeggen apart wassen in een koude of warme was ; gebruik een zachte, lage droogtrommel ; strijken op de laagste stand; en vermijd ook het gebruik van bleekmiddel of het chemisch reinigen van de lakens. Vanwege het gebruik van paraffine in de vellen is het vooral belangrijk om op een lage stand te drogen, zodat er geen schade aan de vezel ontstaat.

Pluspunten

  • PCM-technologie houdt vellen trendy
  • Zachte, frisse katoentextuur
  • lichtgewicht
  • Lekker over het bed draperen
  • Machinewasbaar en droger vriendelijk

Nadelen

  • Aan de dure kant ; niet voor mensen met een beperkt budget
  • Slechts één kleur beschikbaar
  • Heeft geen typisch satijnachtig gevoel
  • Geen maten tot kleinere bedden

Mijn Expertise

Eli & Elms Whitney Collection katoenen lakens zijn glad, lichtgewicht en gericht op het bieden van een verkoelende ontmoeting voor de slaper die de hele nacht aanhoudt.

De stof is een mix van katoen, lyocell (dat is een duurzame synthetische vezel) en paraffine. Paraffine kan een van de belangrijkste stoffen zijn in de geavanceerde Phase Change Material-technologie van Eli & Elms. PCM is te vinden in een breed scala aan actieve kledingstoffen vanwege het vermogen om de temperatuur te helpen reguleren .

Persoonlijk ontdekte ik dat de lakens aanzienlijk ademend waren en geen problemen hadden om ’s avonds koud of warm te zijn. De toevoeging van het PCM in de constructie van de platen geeft het geen knapperiger gevoel, wat niet kenmerkend is voor een satijnbinding. Veel satijnen lakens hebben een zijdezachte of meer boterachtige textuur (een term voor hoe de lakens aanvoelen als je de stof in de hand houdt).

Ten tijde van deze beoordeling waren de vellen beperkt in kleurkeuzes en maten ; individuen kunnen ze alleen in het wit kopen en alleen voor een Queen-, King- of California King-matras.

Wat het onderhoud betreft, ze zijn wasbaar in de machine en kunnen uit de droger worden gegooid – zorg er wel voor
dat je ze op een lage temperatuur houdt . Door de geavanceerde PCM-technologie die in de platen is verwerkt, bestaat het gevaar deze te beschadigen als de hitte te hoog wordt ingesteld.

De lakens zullen kreuken tenzij ze op een zeer lage temperatuur worden gestreken . De beste manier om grote kreukels te voorkomen is om de lakens uit de droger te halen als ze nog warm zijn en ze direct op de matras te leggen; mensen die geen klontjes willen, moeten ze nog steeds strijken.

De lakens hebben een retourbeleid van 45 dagen , maar de fabrikant vraagt klanten om twee weken op de lakens van Eli en Elm te manoeuvreren om te zien of de lakens ideaal voor hen zijn.

MATRASVERKLARING

Eli & Elm Whitney Collection katoenen lakens Eli & Elm Whitney Collection katoenen lakens

De katoenen lakens uit de Whitney-collectie van Eli & Elm zijn gemaakt van katoen, lyocell en een faseveranderingsmateriaal dat helpt de lichaamstemperatuur van een persoon de hele nacht te moduleren .

Algemeen

Over het algemeen was mijn ervaring met die lakens zeer positief. Ik vond het leuk om ze te bekijken, ik kan ze zeker in rotatie op mijn bed zien.

Warme slapers die op zoek zijn naar een set frisse en duurzame katoenen lakens , deze kunnen een goede match zijn. Ze hebben een zeer mooie textuur en kreuken niet erg. Echter, met behulp van hun beperkte kleuren en maten (en hoge kosten), zou ik zeggen dat de grootste reden om ze te kopen is als het individu of hun echtgenoot worstelt met temperatuurregulatie.